CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, June 8

BERCERAI MATI? BERCERAI HIDUP?

hmm apa agaknya jadik kalu emosi tak stabil yer.especially bile someone tu putus cinta..cinta d gantung tak bertali..cinta mati ker..hmm?

baru-baru ni aku saje je tetibe gedik mengajukan soalan bonus kat sekumpulan kakak2 kat ofis ne.daripada derang lepak2 kusung bek aku wat pop kuiz kan.

soalannyer berbunyi begini: akak2 sume..nak tye sket,bercerai mati kerrrrr....bercerai hidup yang susah nak lupe agaknyer?sebelom derang bg jawapan aku bg jawapan aku dolu..

jawapan aku..jeng jeng jeng adalah bercerai hidup..alasan aku.sbb org tu hidup lagi..kalu ko yg wat orang tu merana of cos ler ko tak sakit hati kan..tapi org yang merana tu..saket wei hati die.macam2 da ko wat..ko seksa fizikal + mental die.sampai kesudah la die tak dapat lupekan apa yg jadik especially kalau itu cinta pertama dia.die asek do pk ape yg ko wat agaknyer skg..pehtu tertanye2 nape ko wat die camtu.padahal dolu ko kata sayang..busuk camne pon ko sanggup pelok cium die..pehtu bile ko tak suke da..ko buang die camtu je.semuanya kat die ko rasa jijiknyer nak pandang.kalau pandang gak muntah hijau...huhu sedih.

pehtu tetiber ada akak ni terdiam.sume pandang kat die..KENAPA?
die bg la jawapan die..

"husband akak meninggal awal tahun lepas.tetibe je die meninggal.berbulan2 akak x g keje.makan tak lalu..pehtu tak kuar jmpe owg langsung da..kalau jumpe org menagis je la jawapnyer..kami takde zuriat..3 tahun mencube.xde rezeki..arwah baik sangat.."(kakak2 yg len pon asek mengangguk2 je keje depa)some of them ada yg kenal..derang kata memang baik..haihh nak wat camne.owg bek salu tak idop lama..derita hidup katanya.dah la hasbend die hensem.akak tu plak.berbadan besau..hmmm bertuah kiranya kn.tapi x lama tuahnya yg tu..yg len tak tau g..

bile pk2 balik.pengalaman hidup setiap insan lain2..tapi pengajaran daripada setiap perkara yg jadi tu banyak hikmahnyer.sampai sekarang dah sebulan aku jadi macam ni..kadang2 bila ingat balik apa yg dah jadi..aku ada gak rasa sedih.geram.benci..sampai masa aku akan fikir sudah2la.die tak ape2 aku pulak yg lebih2.tapi...honestly.org tak akan betol2 faham apa yg kite rasa.sbb kite sendiri yg mengalaminya..sampai akhirnya setiap keputusan yg d buat..kite sendiri yg akan putuskan.ikot kata hati..kalau kita yakin,Insyallah semuanya akan jadi baik.

akal logik aku kata: jadi diri sendiri.biar org buat kita mcm2 ape sekalipn.jangan balas.biarkan je. kalau hati kita kata jangan..JANGAN.ada hikmahnya.

0 comments: