CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, December 22

Ko tak nak berubah?



Shes one of my best friend. Dah lama dah tau aku ne senget. mula2 aku bagi tau die aku ni senget..die ckp memang die dah agak..sbbnya?simple je.katanya bekas rummate die kat kolej dolu pon macam aku.perangai sama,gaya pon sama.,cakap pon same..tak pernah ckp pasal lelaki…salu tanya psl pompuan.bla bla blaaaa..kata ada someone.tapi tak ckp sape?tak tau laki ke pompuan..iskkkk geram katanya.misteri le konon..padahal katanya “aku dah agak daaaaa…”



Die kata die tak kisah.die boleh terime “alaaa aku dah biasa la peah..dolu rummate aku salu tido sesame kat bilik aku ngan gf die…mula2 takot gakk lelame dah bese.alaaaaaaa”



Hmmm.best frend aku si lijah ni kadang2 pelik gak.bese la tu.dah tau aku ni senget..kekadang sengaja je nak mesra2.kalau setakat bergesel2 takpe lagi kot…tapi kalau dah salu pelok2,siap nak mwah2 bagai…haihhhh aku rimassss!dengan slogan perhubungan hidup aku…”ko ingat ngan sume pompuan aku nak?” maka disitulah segalanya terbatas untukku...iyeee betollll.percayalah..haha



Kadang2 ada jugak di satu masa,contohnyer tadi.semasa kami sedang berdua2 d dalam mobil milik beliau.err jangan salah faham yer.kami baru pulang dr lunch.malas nak masuk ofis,jadik berehat2 jap la kami dalam kete sambil berborak2.adalah sikit2 sesi meluahkan perasaan masing.kebetulan tym tu aku gitau la aku ada gaduh kecil ngan markonah aka partner ku.d tambah pulak ngan si kasim ni tetibe muncul depan kete.tersenyum2 kambing (kasim,mamat perasan hensem yg suka mengayat sume pompuan,termasukler aku neyh,begok)maka ketika itulah timbul persoalan dr molot beliau..



Tanya beliau..aku tanak ke berubah menjadi seorang perempuan yang mencintai lelaki,ingin mempunyai sebuah keluarga yang bahagia,kahwen…dapat anak…kahwen..cerai…eh..salah pulak…hehe maksodnyer die nak hidup sempurna seperti yang die impikan.bukan akuuuuuu.haihhh



Sebenarnya..aku memang nak berubah,taaaaapi bukan seperti yang die nak.aku nak jadik seorang yang semakin hari menjadi semakin matang. Hidup berdikari,sentiasa bersabar dan tabah dengan pelbagai dugaan serta rintangan hidup yang datang.paling penting aku nak betol2 beriman kepada tuhan. tak semestinya aku ni senget aku tak sembahyang..alhamdulillah bersyukur jugak aku ni senget. Secara otomatik perasaan merasa diri sendiri tak sempurna tu sentiasa ada.mungkin lijah kurang memahami aku.taaaaapi dia masih lagi menghormati aku.katanya…die sendiri tak boleh paksa dirinya yang stret jadi senget.suka pompuan…hmmmm kn?lijah..lijah…hehe



0 comments: