CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, August 9

TEKANAN!!!!!!!!

sometimes bila badan kite mula bertanyakan tentang ubat penahan tekanan (ada ke?)kite pon akan mula pikirkan perlu ker aku amek sume tu.wajarkah?sume tu dadah.once ko da amek ko akan jadik addicted to it hanya semata2 nak hilangkan beban tekanan perasaan yang kau alami. ucant deal with it anymore,bile tekanan tu datang kau da tak boleh handle dan ko da tak boleh tolak perasaan marah,sedih,histericdalam diri yang ko tak boleh zahirkan depan orang ramai.kalau ko zahirkan gak, orang akan kata kau gila!gila!gila!haih....kesian die,napalah agaknya die jadik camtu yer.orang akan pandang 'tinggi' pada kita hanya sebab kesian kita ne gila.biarlah die wat apepon sbb die giler...haih..simptom2 tu sume cam da ada pada aku.sedikit sebanyak prestasi keje aku menurun dan aku dah tak berminat lagi ngan hidup yang ceria dan bahagia.malam2 tido malam pon menggigil..saejok ker?of course tak la kan..aku menggigil sbb aku rasa sangat marah dan kepala otak aku tak boleh berfikir dengan baik dan tak boleh terima pemujukan dari diri sendiri utk bertenang.

stori 1

seriously dalam ofis aku ada sorang minah ne.muda g,tak cantek pon,tiada potongan badan yang menarik..haha keji aku neyh.hmm hidup die kerja kerja kerja.tiap kali orang ajak minum banyak je keje nak wat...banyak je alasan.haih..pernah gak la termakan pujuk rayu kawan aku neyh.g minum2 kat kafe reramai.bercerita bukan men lagi bergelak2 sakan..tapi yang peliknyer pas je minum2 tu die wat tak kenal dah kite ne.cam tak pernah berjumpa dan berkenalan la senang cite.seingat aku neyh pastu even terserempak pon tak pernah pon die pandang muke aku.tau la aku tak mekap.tak jugak menyapa hai,kalau berjumpa dalam toilet tu wat dekkk je.jarang aku menyapa dah,tapi pernah sekali tu gara angin buasir die dtg..habeh kene maki even bertanyakan soklan yang sopan lagi berhemah..isk isk isk tekanan..

stori 2

yang ne plak lelaki,da ada anak bini.ada penyakit tekanan sejak zaman remaja.tataula napa?mak aku cakap sbb demam panas..kadang baik,kadang menggila..tapi yan penting wajib amek ubat.kalau tak amek kiamatlah donia.hmm few years back pakcik ne sudah pon kembali kerahmatullah akibat penyakit2 yang dihidapi dan juga tekanan sepanjang hidupnya..

kesimpulannya.kita tak boleh mengelakan tekanan.ia akan datang.banyak2 bersabar,ingat tuhan,sembahnyang..yang paling penting bila rasa2 sakit sangat hati tu cariklah someone utk berbincang dan berkongsi segala suka duka yang dihadapi.janganlah pendam sajork.kelak memakan diri...gara2 tekanan kite boleh mati akal,mati kutu,mati betol2 mati gak.

0 comments: