CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, November 18

INDENIAL

mak bapak, adik beradik kalau tau ko ne senget mesti takleyh terima hakikat.sebab tu meke selalu dalam keadaan indenial..meke ada rasa2 cam tau..tapi sentiasa menafikan kebenaran d sebalik rasa2 tu..mak kite sendiri takkan takleyh rase,tak leyh agak ape yg sebenarnyer berlaku kat anak die kan?mak ler..takk mungkin tidak tau...

KIte sendiri..kadang2 pon indenial..dedolu tym aku mude remaja,baru pas spm pon ada rasa2 indenial tu.tak mengaku akan keadaan diri sendiri.tak dapat terima hakikat yang aku neyh suka,minat dan ada rasa cinta kat pompuan..mula2 pikir sume ne boleh di ubah,boleh hilang..try la pasaran normal katanya..last2 keciwa juge...

baru2 ni ada kawan aku g haji.balik mekah nanti bakal hajjah la die insyallah..dok2 borak2 ngan akak ni, maka datanglah tetibe si markonah ni ngan hajat menggunung mintak doa dapat jodoh..

markonah : kak doakan saya dapat jodoh yer,saya tak taulah kenapa saya takde langsung perasaan kat lelaki sampai hari ni..

akak : hahahaha,janganlah ko risau..nanti aku doakan sume kawan2 aku dapat jodoh,kang aku balik berderet sume kawennnnnn

gitew ler dialognyer..

ayat kat atas ni cam bese je sebenarnya..tapi bile pikir seploh kali cam sesuatu la jugakkk.hehehe

ada ramai pompuan senget kat luar tu,ada yang kendu2 ada yg bese2, ada yang manis, yang baik hati...kesimpulannya semua manusia tak sempurna..

ada harta..takde keluarga..ada keluarga...harta lak sket..

kalau boleh berubah,ikotlah je lah kata hati..kalau boleh terima hakikat..terima je lah seadanya kita..yang penting yakin diri tabahkan hati.kite semua makhluk tuhan..

2 comments:

shoe said...

cik moon, ai ni kategori senget yg camna. hehehe.

moonland said...

u ni ketegori senget cam i la..jelita...hahahahahah gitew!:p